torsdag 21 februari 2019

Nytt År och nya utmaningar!

Tänk att vi snart är inne i mars månad år 2019. Tiden går så fort. Januari och februari har varit två lugna månader. Jag har hunnit med att väva fem mattor i vävstolen och klippt mycket mattrasor. En del andra aktiviteter har också hunnits med, har bakat lite beställningar också.
 Jag har blivit bra i min höft och ben, har tränat bort smärtan tror jag.
Skriver inte så mycket i den här bloggen eftersom jag skrivit ganska mycket i min andra blogg, Babbis blogg. Lite hantverks- och matbilder lägger jag ut i vanlig ordning.


Julen varar ju in till påska sägs det. Jag bakade en omgång saffransbullar i januari.   

Räksmörgås smakar alltid bra. 


Det blev två gröna mattor och två gråsvarta. 



Amaryllisen blommade för fullt in i februari. 

 Fyra mattor nerklippta ca tre meter långa.

Att knyta frans tar sin lilla tid. Särskilt när man lägger in extra trådar. Mattvarpen skär in i skinnet så det gäller att sätta på plåster/tape på fingret.  

Strömming och potatismos är gott!

 Vegetarisk kålpudding är heller inte så dumt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar