torsdag 10 april 2014

Lite målning har det blivit senaste tiden.

Förra veckan satt jag och målade i två dagar för att fylla på mitt lager.Jag har också fått beställning på en stor förningskorg som jag skall måla nu. Vävstolen ägnas det någon timme till då och då. Det tar så mycket tid att klippa trasor. Längtar till att jag skall kunna sitta utomhus och klippa. Man vill ju gärna ligga före med trasorna så det är bara att komponera och väva när man börjar på en ny matta. Man känner sig så nyttig när man vävt en matta. Man kan verkligen prata om återvinning. Igår var jag på tvåänds stickning andra gången. Det är bara en gång kvar nu, sedan får man träna på egen hand och hjälpa varandra. Vi har ju slöjdcafé på Knotgården varannan måndag där vi kan ge varandra tips och råd. Ett väldigt tidsödande arbete är det ialla fall. Tacka vet jag vävstolen där det syns att man gjort något! Det är så roligt att väva så jag skulle vilja sitta där mycket mer. Vilka priser det är på trasmattor på hemslöjden förresten. En liten matta kostar ca 2000:-. Blir det många mattor kanske jag kan sälja någon framöver men inte till det priset?


GLAD PÅSK till alla mina bloggbesökare!

 Även billiga korgar blir fina när de målats.

Har målat två nyckelskåp också den här veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar