fredag 15 april 2016

Göteborg

Nyss hemkommen från Göteborg. Det har blivit lite vävning och stickning sedan jag kom hem. Det är bra att man kan utnyttja tiden på tåget med stickning. Jag besökte två garnaffärer i Göteborg och köpte på mig garn till tofflor i olika färger. Jag hade med mig tofflor till Göteborg så Anki fick ett par och Miranda. Ofelia får ett par nästa gång vi kommer eftersom hennes fötter var längre än jag trodde. Får nog skicka efter garn på nätet snart då toffelgarnet är ganska dyrt och inte har så lång sträckning. Skall titta på Rättviks marknad först vad som finns och om någon vill köpa tofflor?
Kristi Himmelsfärdshelgen är det Hantverksmässa på Knotgården och då kommer mina tofflor med.
Annars har jag vävt varsin matta till mina stora barnbarn som tar studenten i början på juni. Försöker nu att få plats med en matta till på 3 m. som är beställd innan jag klipper ur. Alla tre mattorna är lika och i svart/grått och vitt. Den första mattan på bommen går i blått och är ganska lång. Skall bli så spännande att klippa ur.


   Tofflor till både stora och små.......







Två smörgåstårtor blev det till Påsk




En vårhälsning med tulpaner från mig till mina bloggläsare!

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar